Generic Top Level Domains op het internet een hot item.

De nieuwe GTLD’s… waarom niet?

Op het moment zijn de nieuwe Generic top level domains op het internet een hot item. Het is de vraag of het verstandig is om deze vast te leggen voor je bedrijf.

Als we het hebben over de nieuwe GTLD’S moet je denken aan .web .shop .management .international .expert .consultancy .amsterdam .abc .xyz enzovoort. (zie de totale lijst van GTLD’s hier: Lijst met alle GTLD’s)

The Beginning

We gaan even terug naar de tijd dat mensen de mogelijkheden kregen om de .nl en de .com domeinnamen te claimen op het internet. Veel bedrijven hebben te lang gewacht waardoor ze niet de domeinnaam konden claimen die ze graag wilden. Er werd dus afgewacht of het aansloeg door de meeste bedrijven, maar toen was het al te laat.

The Present

Met de nieuwe Generic top level domains. Eén ding is zeker en dat is dat de GTLD’s niet verdwijnen aangezien er al flink wat geld in om gaat en er meer domeinnamen nodig zijn om mensen en bedrijven te voorzien van een website. Veel bedrijven claimen nu deze nieuwe soort domeinnamen om te voorkomen dat anderen hen voor zijn. Deze zogenaamde preventieve claiming is slim. En wat kan je er nog meer mee doen?

The Presentise Future

Een GTLD heeft nu al voordelen: je kan bijvoorbeeld je domeinnaam inkorten waardoor de domeinnaam makkelijker te onthouden is en dus ook makkelijker te vinden via bijvoorbeeld Google. Als voorbeeld presentise.nl en de geclaimde GTLD presentise.agency. Je kan dit soort type domeinnamen gewoon doorlinken naar je huidige site voor toekomstig gebruik of vooruitstrevender aan de slag gaan en direct een site laten maken onder je eigen GTLD. Je presenteert je bedrijf op verfrissende en vernieuwende wijze door middel van een visueel een excentrieke domeinnaam aan je website te koppelen die doelgericht aangeeft wat je precies kan leveren of doen.

De kans is groot dat Google en de andere zoekmachines op een of andere manier de zoekformules aanpassen, gericht op de Generic top level domains. Zo ontstaat er een mogelijk voordeel wat betreft de vindbaarheid voor de bedrijven die zijn ingesprongen op deze trend en ontwikkeling. Vanwege deze reden is de afweging om nu al een GTLD vast te leggen, als we het hebben over een paar tientjes per jaar, toch niet zo’n moeilijke?

Dus waarom zou je het niet doen. Denk continu aan de presentatie van je bedrijf, denk toekomstgericht, en doe er je voordeel mee.

Leave a Comment

Contact ons

Heeft u vragen of interesse in een vrijblijvende offerte op maat?

Not readable? Change text. captcha txt

Privacy Voorkeuren

Analytics

Wij gebruiken cookies om de website te optimaliseren.

google analytics

Account opheffen?

Jouw account wordt opgeheven en alle data permanent verwijderd. Weet je het zeker?