Het belang van een website?

Het belang van een website

Ondertussen is het al lang niet meer de vraag of je een website wilt hebben voor je onderneming, maar wat je misloopt als je geen website hebt. Het niet hebben van een website is voor een serieuze ondernemer geen optie. Een website ondersteunt je in het realiseren van je ondernemingsdoelen. Het is een manier om je eigen platform te creëren om jouw bedrijfsfilosofie, je bedrijf of je producten te etaleren. Tot zover niks nieuws onder de zon, maar wat is je winst? Anno 2016 is het hebben van een website van vitaal belang voor de groei van ieder bedrijf. Een website is niet louter een digitaal visitekaartje of een 2D brochure vol lof over jouw onderneming; het is jouw kans om potentiële klanten en partners aan je te binden. Met dit in gedachte, neem onderstaande argumenten eens mee in je overweging voor het aanschaffen van een sterke website.

Presentatie

Via internet zoeken mensen naar de juiste aanbieder voor de aanschaf van hun verlangen. Of dat nu een nieuwe racefiets is, een vakantie of een service: het internet wordt geraadpleegd om de aanbieder van hun volgende aankoop te ontdekken en te leren kennen. Hoewel men vroeger eerst de winkelstraat in dook of kennissen raadpleegde is internet nu de start van de volgende aankoop geworden. Als jouw onderneming hier niet vindbaar is, loop je jouw kans om je doelgroep te bereiken mis.

Ben je wel vindbaar, dan is het belangrijk om een goede eerste indruk te maken. Verras de zoeker met een overtuigende website die jouw bedrijf feilloos neerzet. Vanaf de eerste kennismaking beoordeelt de potentiële klant of jouw bedrijf is wat hij zoekt. Wat bied je aan, waar zit je en wie is het gezicht achter het bedrijf? Klanten zoeken een professionele onderneming waar ze zich mee kunnen identificeren en waarop ze kunnen vertrouwen. Dus zorg dat je online vindbaar bent en zet een sterke website neer die de waarden van jouw bedrijf uitstraalt; je krijgt tenslotte geen tweede kans voor een eerste indruk.

Communicatie

Met de juiste presentatie van jouw onderneming kun je potentiële klanten overtuigen van jouw product, je kwaliteit, expertise of service. De juiste presentatie neerzetten is echter zo eenvoudig nog niet; alles draait om de juiste communicatie. Alle communicatie staat in het teken om jouw onderneming zo goed mogelijk uit te dragen en om jouw ondernemingsdoelen te bewerkstelligen. Denk hierbij aan de juiste toon en een herkenbare huisstijl. En natuurlijk de website! Stem je dit alles goed op elkaar af, dan draagt dit in positieve zin bij aan de presentatie van jouw onderneming op een concurrerende markt.

Een website is als het ware een online brochure; klanten kunnen informatie opzoeken over jou, je bedrijf en de producten. Een goede website helpt je om de communicatie met je klanten te verbeteren en te onderhouden. Partners, (potentiële) klanten en concullega’s kunnen 24/7 voorzien worden van informatie; een zegen voor de drukbezette ondernemer. Ook voor het bekend maken van de laatste aanbiedingen, nieuwste producten, promoties, evenementen en foto’s en het delen van informatie is de website het perfecte communicatiemiddel.

Marketing

Sinds de digitale wereld gemeengoed is geworden is marketing betaalbaar geworden voor ondernemingen van alle maten. Het inzetten van (online) marketing helpt je om je ondernemingsdoelen te realiseren. Je website heeft een voorname rol in de marketingstrategie van je bedrijf. Het is de basis van al je marketingcommunicatie en het is het begin van corporate branding van jouw merk.

Via een bedrijfswebsite ben je in staat om een brede doelgroep aan te spreken en te beïnvloeden. Ze is ten alle tijden toegankelijk voor iedereen, niet alleen de doelgroep die jij voor ogen had. Daarbij verhoog je de betrokkenheid van derden bij jouw onderneming en je geloofwaardigheid als professional op de markt.

Sterk design

Ik kan me niet voorstellen dat je nog steeds twijfelt of het hebben van een website voordelen heeft. Wel begrijp ik het als de gedachte aan het bedenken van goede marketingcommunicatie je duizelt. Geen nood, bij het creëren van een website denk ik ook hier aan mee. Dus waar wacht je nog op?

Leave a Comment